Czy wiesz, że #books #iphone12 i #beautyblogger należały do zbanowanych hashtagów? 

Ciężko uwierzyć, że tak niewinnie brzmące # mogą (lub mogły) nieść ze sobą jakiekowliek ograniczenia.

Ale właśnie dlatego powinno się je systematycznie sprawdzać.

Hashtagi mogą być zbanowane na wieki – do tej grupy zaliczamy  te, które w całości naruszają regulamin Instagrama np. nawołające do przemocy, o treściach rasistwoskich lub pornograficznych.

Mamy również hashtagi, na które naniesiono ograniczenia okresowo ponieważ na przykład notorycznie duża liczba użytkowników zgłaszała dane treści jako niewłaściwe.

Co się stanie, kiedy użyjemy takiego #?

Staną się dwie rzeczy:

1. Nasze zasięgi zewnętrzne (czyli odbiorcy, którzy nas nie znają) zostaną obcięte.

2. Nasza grafika nie będzie widoczna w zakładce „exploruj”.

Niestety jeden zbanowany # niweluje działanie wszystkich pozostałych.

Jak je sprawdzać?

Można to robić ręcznie; hashtag jest „czysty”, jeżeli po wpisaniu w wyszukiwarce lub w poście wyświetli się jako propozycja.

Można również korzystać z gotowych narzędzi lub aplikacji; najpopularniejsze to:

http://zbanowanehashtagi.pl/

lub https://triberr.com/