— –
Zdalny manager dla Twojej firmy!
Manager jest bardzo cenioną osobą w każdej firmie. Jest osobą odpowiedzialną za realizację działań swojego zespołu — zależy mu na jak największej efektywności. W większości korporacji manager jest osiągalny tylko w czasie, gdy widzimy się twarzą w twarz. Już tam zarządzanie zespołem jest ciężkie.
Czasy pandemii zmusiły większość z nas do pracy zdalnej. Dla niektórych była to ogromna zaleta, inni, zupełnie się w tym nie odnajdywali. Część firm zdecydowała się utrzymać model pracy zdalnej, podczas gdy inni z utęsknieniem wrócili do biur. Przeniesienie pracy do domu pozwala na zmniejszenie ponoszonych miesięcznie kosztów związanych z wynajmowaniem oraz utrzymywaniem przestrzeni biurowych, a także z kosztami dojazdu. Takie rozwiązanie pozwala również na oszczędność czasu — czas na dojazd możemy poświęcić np. na spacer lub czytanie książki.
Czy zarządzanie zespołem zdalnie jest trudniejsze i czy przynosi pożądane rezultaty?
Czym zajmuje się zdalny manager?
Do zadań zdalnego managera należą przede wszystkim:
– tworzenie i realizacja strategii marketingowych
– rekrutacja personelu
– tworzenie standardów obsługi klienta
– wykonywanie zadań specjalnych uzgodnionych z właścicielem firmy
Czym charakteryzuje się nasz zdalny manager na Śląsku?
1. Zdalny manager regularnie organizuje spotkania.
Kontrola to klucz to sukcesu. Zespół zostawiony sam sobie może nie dowozić oczekiwanych efektów. Dlatego bardzo istotne jest, by regularnie ,,zdzwaniać” się z całym zespołem. Może ktoś potrzebuje pomocy albo nie do końca rozumie przydzielone mu zadanie? Podczas takiego spotkania, omawia się również postępy oraz docenia pracowników. Wpływa to na ich motywację do dalszej pracy. Podtrzymywanie relacji z pracownikami jest niezwykle ważne, aby morale zespołu były prawidłowe.
2. Zdalny manager jest otwarty na różne sposoby komunikacji.
E-maile to nie jedyna droga komunikacji. Z rozmów wideo możemy wynieść znacznie więcej niż w wiadomości tekstowej — podczas rozmów wideo możemy zobaczyć również język ciała i usłyszeć ton głosu. Ma to ogromny wpływ na to, jak odbieramy komunikaty, co często pozwala na uniknięcie konfliktów. Manager ustali z pracownikami najbardziej preferowany sposób komunikacji.
3. Zdalny manager jest empatyczny.
Zdarza się, że pracując zdalnie, w zespole pojawiają się zgrzyty. Pracownicy czują się ,,bezpieczniej”, bo przecież siedzą przed ekranem i nikt nie może im nic zrobić. Jednak nawet wiadomość tekstowa może ranić. Manager musi wówczas ,,pogodzić” zespół i przypomnieć, że pracując zdalnie, w dalszym ciągu musimy dbać o wzajemny szacunek. Empatia i wyrozumiałość to zdecydowanie cechy zdalnego managera. Musi on uwzględnić, że któryś pracownik może przechodzić gorszy okres w życiu – wtedy zaplanuje pracę lepiej, aby na koniec miesiąca, wszystkie obowiązki były wykonane.
4. Zdalny manager szanuje wolny czas pracownika
Mimo iż praca wykonywana jest z domu, nasz manager dba o to, aby pracownik potrafił rozdzielić pracę z życiem prywatnym, zgodnie z ideą work-life balance. Z racji pracowania i wypoczywania w jednym miejscu, część pracowników nie potrafi rozgraniczyć tych dwóch obszarów. Jest to błąd, ponieważ koniec końców odbije się to na efektywności pracownika. Wypoczęty i zrelaksowany pracownik będzie lepiej sobie radził ze stresem, a także będzie lepiej wykonywał swoje zadania.
Pamiętajmy! Praca zdalna może być obarczona wieloma wyzwaniami i relatywnie trudna, dlatego bardzo ważne jest, aby dobrze organizować swoją pracę. Skontaktuj się z naszym zdalnym managerem na Śląsku, aby zacząć zauważać wzrost efektywności w Twojej firmie!